Obchodné podmienky
1. Všeobecné
ustanovenia
1.1. Tieto všeobecné
obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z
kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim, ktorým je SPORTCENTRUM GALFY, s.
r. o., so sídlom Horný Smokovec 51, 062 01 Vysoké Tatry, IČO: 36 461 148,
zapísaná v OR vedenom Okresným súdom Prešov, Oddiel: Sro, Vložka č.: 11670/P,
DIČ: 2020016229, prevádzka Horný Smokovec 51, 062 01 Vysoké Tatry, (ďalej len
"predávajúci") a kupujúcim, ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru
na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.
Kontaktné údaje predávajúceho:
mail: eshop@galfy.sk
telefón: 052 – 442 5008, +421 903 606 750
poštová adresa: SPORTCENTRUM GALFY, s.r.o., Horný Smokovec 51, 062 01 Vysoké Tatry
Číslo účtu pre bezhotovostné platby:
Všeobecná úverová banka, a. s. 1334694756/0200
IBAN: SK90 0200 0000 0013 3469 4756
BIC (SWIFT): SUBASKBX
Orgán dozoru:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Prešovský kraj
Obrancov mieru 6, 080 01 Prešov 1
odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa
tel. č.: 051/7721 597
fax č.: 051/7721 596
1.2. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu
potvrdzuje, že súhlasí s tým, že tieto všeobecné obchodné podmienky a ich
podmienky a ustanovenia sa budú vzťahovať na všetky kúpne zmluvy, uzavreté na
akejkoľvek internetovej stránke elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje
predávajúci, na základe ktorej predávajúci dodá tovar prezentovaný na
predmetnej internetovej stránke kupujúcemu (ďalej len "kúpna zmluva")
a na všetky vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim, vzniknuté najmä pri
uzatváraní kúpnej zmluvy a reklamácii tovaru.
1.3. Všeobecné obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej
zmluvy. V prípade, že predávajúci a kupujúci uzatvoria písomnú kúpnu zmluvu, v
ktorej si dohodnú podmienky odlišné od všeobecných obchodných podmienok, budú
ustanovenia kúpnej zmluvy uprednostnené pred všeobecnými obchodnými
podmienkami.
1.4. Zoznam tovaru na akejkoľvek internetovej stránke elektronického
obchodu, ktorú prevádzkuje predávajúci, je katalógom bežne dodávaného tovaru a
predávajúci nezaručuje okamžitú dostupnosť všetkých uvedených tovarov.
Dostupnosť tovaru bude pre kupujúceho potvrdená na základe otázky kupujúceho.
2. Spôsob uzatvárania
kúpnej zmluvy
2.1. Kúpna zmluva je uzavretá záväzným akceptovaním návrhu na uzatvorenie
kúpnej zmluvy kupujúceho predávajúcim vo forme e-mailovej správy
kupujúceho zaslanej predávajúcemu a/alebo vo forme kupujúcim vyplneného a odoslaného
formulára na internetovej stránke predávajúceho a/alebo vo forme telefonickej
objednávky kupujúceho predávajúcemu (ďalej len "objednávka").
2.2. Záväzným akceptovaním objednávky kupujúceho predávajúcim je
e-mailové potvrdenie predávajúcim kupujúcemu o akceptovaní objednávky po
predchádzajúcom prijatí objednávky kupujúcim a po overení dostupnosti tovaru,
platných cien a termínu dodania tovaru požadovaného kupujúcim. V prípade
zistenia vyššej ceny má predávajúci povinnosť vyžiadať od zákazníka súhlas so
zmenou ceny podľa aktuálneho cenníka pred potvrdením objednávky. Až udelením
súhlasu zákazníka so zmenou ceny a následným potvrdením (akceptovaním)
objednávky zo strany predávajúceho sa zmluvný vzťah považuje za uzavretý.
Všetky ceny za tovar a služby a všetky poplatky v internetovom obchode sú
uvádzané vrátane DPH. Automaticky vykonávané Oznámenie o prijatí objednávky do
elektronického systému predávajúceho, ktoré kupujúci obdrží na svoju e-mailovú
adresu ihneď po odoslaní jeho objednávky, sa nepovažuje za záväzné akceptovanie
objednávky; toto Oznámenie má len informatívny charakter za účelom upovedomenia
kupujúceho o obdržaní jeho objednávky. Na e-mailovú adresu kupujúceho mu budú v
prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom jeho objednávky.
2.3. Záväzné akceptovanie objednávky obsahuje najmä údaje o názve a
špecifikácii tovaru, ktorého predaj je predmetom kúpnej zmluvy, ďalej údaje o
cene tovaru a/alebo iných služieb, údaj o dodacej lehote tovaru, názov a údaje
o mieste, kde má byť tovar dodaný a údaje o cene, podmienkach, spôsobe a
termíne prepravy tovaru na dohodnuté miesto doručenia tovaru pre kupujúceho,
údaje o predávajúcom (obchodné meno, sídlo, IČO, číslo zápisu v obchodnom
registri a pod.), prípadne iné údaje.
2.4. Kupujúci môže doručiť prostredníctvom elektronickej pošty alebo
telefonicky predávajúcemu v lehote do 24 hodín od doručenia objednávky
predávajúcemu oznámenie, že objednávku ruší. Kupujúci je povinný v oznámení o
zrušení objednávky uviesť meno, e-mail a popis objednaného tovaru. V prípade
zrušenia objednávky predávajúci neúčtuje kupujúcemu žiadne poplatky súvisiace
so zrušením objednávky. V prípade, že kupujúci zaplatil predávajúcemu kúpnu
cenu alebo jej časť v čase do zrušenia objednávky, predávajúci vráti už zaplatenú
kúpnu cenu alebo jej časť v lehote do 7 dní od zrušenia objednávky prevodom na
bankový účet kupujúceho, pokiaľ si zmluvné strany nedohodnú iný spôsob vrátenia
kúpnej ceny.
2.5. Podľa novely zákona č. 222/2004 Z.z., o dani z pridanej hodnoty nemožno od
1.1. 2013 meniť údaje v už vystavenom daňovom doklade (faktúre). Údaje v
daňovom doklade (faktúra) je možné meniť len v prípade, kedy zákazník tovar
ešte neprijal a nezaplatil.
2.6. V prípade prebiehajúcich akcií sa predaj tovaru na internetovej
stránke predávajúceho spravuje okrem týchto všeobecných obchodných podmienok aj
záväznými podmienkami príslušnej akcie. V prípade, že kupujúci objedná tovar v
rozpore s podmienkami príslušnej akcie, predávajúci je oprávnený objednávku
kupujúceho stornovať. O stornovaní objednávky bude zákazník informovaný
prostredníctvom e-mailu a v prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti mu budú
finančné prostriedky vrátené v lehote do 15 dní na ním určený účet, pokiaľ sa s
predávajúcim nedohodne inak.
3. Práva a povinnosti
predávajúceho
3.1. Predávajúci je povinný:
1. dodať na základe objednávky potvrdenej predávajúcim
kupujúcemu tovar v dohodnutom množstve, kvalite a termíne a zabaliť ho alebo
vybaviť na prepravu spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu,
2. zabezpečiť, aby dodaný tovar spĺňal platné právne
predpisy SR
3. odovzdať kupujúcemu najneskôr spolu s tovarom v písomnej
alebo elektronickej podobe všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie
tovaru a ďalšie doklady predpísané platnými právnymi predpismi (návody v
slovenskom jazyku, záručný list, dodací list, daňový doklad).
3.2. Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od
kupujúceho za dodaný tovar.
3.3. Predávajúci má právo stornovať objednávku, ak z dôvodu vypredania zásob
alebo nedostupnosti tovaru nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote
určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v
internetovom obchode, pokiaľ sa so zákazníkom nedohodne na náhradnom plnení. O
stornovaní objednávky bude zákazník informovaný telefonicky alebo e-mailom a v
prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti mu budú finančné prostriedky vrátené
v lehote do 15 dní na ním určený účet, pokiaľ sa s predávajúcim nedohodne inak.
3.4. Spoločnosť SPORTCENTRUM GALFY, s.r.o. si vyhradzuje právo overiť
totožnosť kupujúceho alebo osoby poverené k odberu tovaru pri osobnom odbere
tovaru na svojich predajniach a to v prípadoch, kedy je dodávka tovaru
kupujúcim platená vopred kartou, prostredníctvom bankového prevodu alebo prostredníctvom
faktúry so splatnosťou.
4. Práva a povinnosti
kupujúceho
4.1. Kupujúci je povinný:
1. prevziať zakúpený alebo objednaný tovar,
2. zaplatiť predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej
lehote splatnosti vrátane nákladov na doručenie tovaru,
3. nepoškodzovať dobré obchodné meno predávajúceho,
4. potvrdiť v dodacom liste prevzatie tovaru svojím podpisom
alebo podpisom ním poverenej osoby
4.2. Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste
dohodnutom zmluvnými stranami v záväznom akceptovaní objednávky.
5. Dodacie a platobné
podmienky
5.1. Tovar je predávaný podľa vystavených vzorov, katalógov, typových listov a
vzorkovníkov predávajúceho umiestnených na internetovej stránke elektronického
obchodu predávajúceho. Dodaný tovar má dobu minimálnej trvanlivosti viac ako 2
mesiace pred dátumom spotreby. V prípade kratšej doby trvanlivosti kontaktuje
pred dodaním predávajúci telefonicky alebo e-mailom kupujúceho a tovar dodá až
po súhlase kupujúceho.
5.2. Predávajúci je povinný objednávku kupujúceho splniť a tovar dodať
kupujúcemu v lehote do 30 dní od akceptovania objednávky kupujúceho
predávajúcim; túto dodaciu lehotu kupujúci bez výhrad akceptuje.
5.3. Kupujúci je povinný prevziať tovar v mieste, ktoré je uvedené v akceptácii
objednávky kupujúceho predávajúcim. V prípade, ak kupujúci bez predchádzajúceho
písomného odstúpenia od zmluvy, tovar neprevezme do 7 dní po uplynutí lehoty
uvedenej v kúpnej zmluve, záväznej akceptácii vzniká predávajúcemu nárok na uplatnenie
náhrady za vzniknutú škodu vo výške skutočných nákladov na pokus o neúspešné
doručenie objednávky. Po uplynutí 14 dní odo dňa, keď bol kupujúci povinný
tovar prevziať, je predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a predať
tovar tretej osobe.
5.4. Predávajúci je oprávnený vyzvať kupujúceho na prevzatie tovaru pred
uplynutím lehoty dohodnutej v kúpnej zmluve.
5.5. Váha, rozmery a ostatné údaje o tovare obsiahnuté v katalógoch,
prospektoch a iných písomnostiach predávajúceho udávané výrobcom sa môžu
odlišovať od skutočnosti o ± 3% z uvedenej hodnoty.
5.6. Miestom dodania tovaru je miesto uvedené v akceptácii objednávky
predávajúcim, ak sa zmluvné strany nedohodnú v kúpnej zmluve inak.
5.7. V prípade, ak predávajúci dopraví tovar kupujúcemu na miesto určené v
kúpnej zmluve kupujúcim, kupujúci je povinný prevziať tovar osobne alebo
zabezpečiť, aby tovar prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej
neprítomnosti na prevzatie tovaru uvedeného v kúpnej zmluve a podpísať protokol
o doručení a odovzdaní tovaru. Tretia osoba splnomocnená na prevzatie tovaru
uvedeného v kúpnej zmluve je povinná predložiť predávajúcemu originál alebo
kópiu kúpnej zmluvy a dokladu o zaplatení tovaru a písomné splnomocnenie. Ak
bude potrebné dodávku tovaru opakovať z dôvodu neprítomnosti kupujúceho na
mieste určenom v kúpnej zmluve, všetky náklady s tým vzniknuté hradí kupujúci,
a to najmä opakované dodanie tovaru na miesto určenia v kúpnej zmluve a skladné
vo výške uvedenej v bode 3 tohto článku týchto všeobecných obchodných
podmienok. Tovar sa považuje za prevzatý v zmysle bodu 10.2. týchto všeobecných
obchodných podmienok.
5.8. Kupujúci je povinný skontrolovať zásielku, teda tovar, ako aj jeho obal,
bezprostredne pri jeho doručení. V prípade, že kupujúci zistí, že tovar alebo
obal tovaru je mechanicky poškodený, je povinný túto skutočnosť oznámiť
dopravcovi a za jeho prítomnosti skontrolovať stav tovaru. V prípade zistenia
poškodenia tovaru pri jeho prevzatí kupujúcim je ten povinný ihneď pri prevzatí
tovaru vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe poškodenia tovaru (škodový zápis),
ktorého správnosť potvrdí dopravca. Na základe takto vyhotoveného záznamu
doručeného predávajúcemu môže predávajúci po uzavretí škodovej udalosti s
dopravcom poskytnúť odstránenie nedostatku tovaru, zľavu na tovar a v prípade
neodstrániteľných chýb tovaru dodať kupujúcemu nový tovar.
5.9. Kupujúci je oprávnený v prípade nedodania tovaru predávajúcim v lehote
uvedenej v 5.2. Obchodných podmienok odstúpiť od kúpnej zmluvy a predávajúci je
povinný vrátiť kupujúcemu už zaplatenú časť kúpnej ceny v zmysle bodu 10.8.
týchto všeobecných obchodných podmienok.
5.10. Kupujúci ku každej zásielke obdrží faktúru e-mailom. Tam, kde je nutný
záručný list, dostane ho v balení.
5.11. Spôsoby platieb: Platba vopred (platobná karta, platba na účet), Platba
na dobierku (hotovosť kuriérovi, platobná karta kuriérovi - spoplatnená: 1 EUR
pre SR, 2 EUR pre CZ ).
5.12. Platba vopred prevodom na účet. Ak si zvolíte platbu klasickým bankovým
prevodom, údaje potrebné na jeho realizáciu Vám budú zaslané emailom až po
kontrole dostupnosti Vami objednaného tovaru. Pri platbe vopred prevodom na
účet, môže byť termín dodania ovplyvnený termínom uhradenia platby. Je nutné,
aby bola čiastka pripísaná na náš účet najneskôr do piatich pracovných dní po
potvrdení objednávky v opačnom prípade je možné považovať objednávku za
zrušenú. Pri osobnom odbere tovaru, je nutné predložiť doklad totožnosti
(občiansky preukaz, pas).
6. Kúpna cena
6.1. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu tovaru dohodnutú
v kúpnej zmluve a/alebo podľa cenníka predávajúceho platného v čase uzatvorenia
kúpnej zmluvy vrátane nákladov na doručenie tovaru (ďalej len "kúpna
cena") formou dobierky v mieste dodania tovaru (spoplatnená 1 EUR pre SR,
2 EUR pre CZ), bezhotovostným prevodom na účet predávajúceho, platbou platobnou
kartou a to pri preberaní tovaru (dobierka- spoplatnená 1 EUR pre SR, 2 EUR pre
CZ), platobnou kartou pri objednaní tovaru (prostredníctvom platobnej brány).
6.2. V prípade, ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu bezhotovostným
prevodom, za deň platby sa považuje deň, kedy bola celá kúpna cena pripísaná na
účet predávajúceho.
6.3. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu za dohodnutý tovar v
lehote podľa kúpnej zmluvy, najneskôr však pri prevzatí tovaru.
6.4. V prípade, ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu za tovar dohodnutý
v kúpnej zmluve, kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a požadovať
vrátenie kúpnej ceny len v súlade s platnými právnymi predpismi SR.
6.5. Náklady spojené s montážou a vynášaním tovaru nie sú zahrnuté v kúpnej
cene tovaru a predávajúci tieto služby nie je povinný kupujúcemu poskytnúť.
6.6. Všetky akcie sú platné do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom produkte
nie je uvedené inak.
6.7. V prípade, že kúpna cena za vrátený alebo reklamovaný tovar a tovar, pri
ktorom došlo k odstúpeniu od zmluvy bude uhradená kupujúcim formou darčekových
certifikátov, prípadne ich kombináciou s peňažným plnením, predajca vráti kúpnu
cenu kupujúcemu rovnakou formou, ako bola uhradená kupujúcim. Hodnota vrátených
darčekových certifikátov kupujúcemu však nesmie byť vyššia ako hodnota
darčekových certifikátov zaplatená kupujúcim pri kúpe tovaru. Ak by vrátenie
darčekových certifikátov z objektívnych dôvodov nebolo možné, najmä preto, že
predávajúci nemá k dispozícii darčekové certifikáty v potrebnej výške,
predávajúci poskytne kupujúcemu peňažnú náhradu.
6.8. Prepočet meny (CZK, PLN) uvedený na stránke ma iba informatívny
charakter a nemá vplyv na výslednú sumu nákupu.
6.9. ,,Na základe prijatej novely zákona č. 222/2004 Z.z. o dani z pridanej hodnoty účinnej od 01.07.2021,stanovujúcej podmienky predaja tovaru na diaľku, sa k celkovej cene za tovar uvádzaný na webovom sídle predávajúceho pripočíta daň z pridanej hodnoty tej krajiny, v ktorej sa odoslanie alebo preprava tovaru zákazníkovi skončí.
7. Nadobudnutie
vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare
7.1. Pri zásielkovom predaji prechádza vlastníctvo na kupujúceho prevzatím vecí
kupujúcim na mieste ním určeným.
7.2. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď
prevezme tovar od predávajúceho, alebo keď tak neurobí včas, tak v čase, keď mu
predávajúci umožní nakladať s tovarom a kupujúci tovar neprevezme.
8. Reklamačný poriadok
(zodpovednosť za chyby, záruka, reklamácie)
8.1. Predávajúci zodpovedá za chyby tovaru a kupujúci je povinný reklamáciu
bezodkladne uplatniť u predávajúceho podľa platného reklamačného poriadku.
Informácie o servisných miestach pre záručný a pozáručný servis sú uvedené na
zadnej strane záručného listu, resp. budú kupujúcemu v prípade potreby
poskytnuté na požiadanie telefonicky alebo prostredníctvom e-mailu.
8.2. Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje platný Reklamačný poriadok
zverejnený na internetovej stránke predajcu www.galfy.sk. Kupujúci odoslaním
objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že si Reklamačný poriadok prečítal a v
celom rozsahu s ním súhlasí a zároveň potvrdzuje, že bol riadne informovaný o
podmienkach a spôsobe reklamácie tovaru vrátane údajov o tom, kde možno
reklamáciu uplatniť, a o vykonávaní záručných opráv v súlade s ust. § 18 ods. 1
zákona č. 250/2007 Z . z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej
národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov
(ďalej len "Zákon").
8.3. Reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený kupujúcim od
predávajúceho vo forme elektronického obchodu na internetovej stránke elektronického
obchodu predávajúceho.
8.4. Reklamačný poriadok v tejto podobe je platný pre všetky obchodné prípady,
pokiaľ nie sú zmluvne dojednané iné záručné podmienky.
8.5. Kupujúci má právo uplatniť si u predávajúceho záruku len na tovar, ktorý
vykazuje chyby, ktoré zavinil výrobca, dodávateľ alebo predávajúci, vzťahuje sa
naň záruka a bol zakúpený u predávajúceho.
8.6. Kupujúci je povinný skontrolovať zásielku, teda tovar, ako aj jeho obal,
bezprostredne pri jeho doručení. V prípade, že kupujúci zistí, že tovar alebo
obal tovaru je mechanicky poškodený, je povinný túto skutočnosť oznámiť
dopravcovi a za jeho prítomnosti skontrolovať stav tovaru. V prípade zistenia
poškodenia tovaru pri jeho prevzatí kupujúcim je ten povinný ihneď pri prevzatí
tovaru vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe poškodenia tovaru (škodový zápis),
ktorého správnosť potvrdí dopravca. Na základe takto vyhotoveného záznamu
doručeného predávajúcemu môže predávajúci po uzavretí škodovej udalosti s
dopravcom poskytnúť odstránenie nedostatku tovaru, zľavu na tovar a v prípade
neodstrániteľných chýb tovaru dodať kupujúcemu nový tovar.
8.7. Počas záručnej
doby má zákazník právo na bezplatné odstránenie chyby po predložení tovaru
vrátane príslušenstva, dokumentácie a návodu oprávnenému zástupcovi
predávajúceho spolu so záručným listom a dokladom o zaplatení.
8.8. Ak tovar vykazuje vady, zákazník má právo uplatniť reklamáciu v
prevádzkarni predávajúceho v súlade s ust. § 18 ods. 2 Zákona tak, že doručí
tovar do prevádzkarne predávajúceho na adresu SPORTCENTRUM GALFY s. r. o.,
Horný Smokovec 51, 062 01 Vysoké Tatry a vyplní formulár na uplatnenie
reklamácie a doručí ho predávajúcemu. Podobu formulára určí predávajúci a jeho
vzor umiestni na internetovej stránke predávajúceho. Kupujúci je povinný vo
formulári presne označiť druh a rozsah vád tovaru. Zákazník má právo uplatniť
reklamáciu aj u osoby oprávnenej výrobcom tovaru na vykonávanie záručných opráv
(ďalej len „určená osoba“). Zoznam určených osôb je uvedený v záručnom liste
alebo ho kupujúcemu zašle na jeho žiadosť predávajúci. Reklamačné konanie
tovaru, ktorý sa dá objektívne doručiť predávajúcemu začína dňom, kedy sú
splnené všetky nasledujúce podmienky:
1. doručenie vyplneného formulára na uplatnenie reklamácie
od kupujúceho predávajúcemu,
2. doručenie reklamovaného tovaru od kupujúceho
predávajúcemu,
3. doručenie prístupových kódov, hesiel a pod. k tovaru od
kupujúceho predávajúcemu.
Predávajúci odporúča kupujúcemu zásielku s tovarom si poistiť. Tovar zaslaný na
dobierku predávajúci nepreberá. Reklamačné konanie tovaru, ktorý sa nedá
objektívne doručiť predávajúcemu a ktorý je pevne zabudovaný začína dňom, kedy
sú splnené všetky nasledujúce podmienky:
1. doručenie vyplneného formulára na uplatnenie reklamácie
od kupujúceho predávajúcemu,
2. vykonanie obhliadky reklamovaného tovaru treťou osobou
určenou predávajúcim, ktorá o obhliadke vydá kupujúcemu písomné potvrdenie,
3. doručenie prístupových kódov, hesiel a pod. k tovaru od
kupujúceho predávajúcemu.
Začiatok reklamačného konania je zároveň dňom uplatnenia reklamácie.
Reklamovaný tovar je nutné doručiť do sídla predávajúceho, ak predávajúci alebo
určená osoba neurčí inak (napr. dopraviť tovar priamo určenej osobe). V prípade
akýchkoľvek nejasností sa obráťte na spoločnosť SPORTCENTRUM GALFY, s. r. o.,
na číslo 052/442 2954, prípadne na e-mail eshop@galfy.sk.
8.9. Predávajúci je povinný prijať reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzkarni, v
ktorej je prijatie reklamácie možné, teda vo svojom sídle alebo u určenej osoby
v súlade s ust. § 18 ods. 2 Zákona.
8.10. V mieste určenom podľa bodu 8.9 týchto všeobecných obchodných podmienok
na prijímanie reklamácií je predávajúci povinný zabezpečiť prítomnosť osoby
poverenej vybavovať reklamácie v súlade s ust. § 18 ods. 3 Zákona.
8.11. Kupujúci je povinný reklamovať chyby tovaru u predávajúceho bez
zbytočného odkladu, inak kupujúcemu zaniká právo voči predávajúcemu na
bezplatné odstránenie chyby.
8.12. Predávajúci alebo určená osoba vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení
reklamácie tovaru vo vhodnej forme zvolenej predávajúcim, napr. vo forme mailu
alebo v písomnej podobe, v ktorej je povinný presne označiť chyby tovaru v
súlade s ust. § 18 ods. 5 Zákona a poučiť spotrebiteľa o jeho právach, ktoré mu
vyplývajú z ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka. Ak je reklamácia
uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, predávajúci je
povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu ihneď; ak nie je
možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu,
najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení
reklamácie sa nemusí doručovať, ak kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie
reklamácie iným spôsobom.
8.13. Na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. §
622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje, je predávajúci alebo určená
osoba povinná určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa ust. § 2 písm. m) Zákona
ihneď, v zložitejších prípadoch do 3 pracovných dní od začiatku reklamačného konania,
v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie
stavu tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa začiatku reklamačného konania. Po
určení spôsobu vybavenia reklamácie predávajúci alebo určená osoba reklamáciu
vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr.
Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia
reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od
zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar. O ukončení
reklamačného konania a výsledku reklamácie informuje predávajúci kupujúceho
formou dohodnutou medzi obidvoma zmluvnými stranami (e-mailom, alebo
doporučeným listom) a zároveň bude kupujúcemu spolu s tovarom doručený
reklamačný protokol. Ak kupujúci reklamáciu tovaru uplatnil počas prvých 12
mesiacov od uzavretia kúpnej zmluvy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu
zamietnutím len na základe vyjadrenia znalca alebo stanoviska vydaného
autorizovanou, notifikovanou alebo akreditovanou osobou alebo stanoviska
určenej osoby (ďalej len “odborné posúdenie tovaru“). Bez ohľadu na výsledok
odborného posúdenia nemôže predávajúci od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov
na odborné posúdenie tovaru ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením
tovaru.
Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od uzavretia kúpnej
zmluvy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná
v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže kupujúci zaslať tovar na
odborné posúdenie. Ak kupujúci tovar zašle na odborné posúdenie určenej osobe
uvedenej v doklade o vybavení reklamácie, náklady odborného posúdenia tovaru,
ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša
predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak kupujúci odborným
posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za reklamovanú chybu tovaru, môže
reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia tovaru záručná
doba neplynie. Predávajúci je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa
znova uplatnenej reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie
tovaru, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova
uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
8.14. Kupujúci nemá právo uplatniť záruku na chyby, o ktorých bol predávajúcim
v dobe uzatvárania zmluvy upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím k
okolnostiam, za ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená, musel vedieť.
8.15. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za
bezvadnú, ak s tým kupujúci súhlasí. Pri výmene vecí má tiež kupujúci právo na
odstúpenie od zmluvy.
8.16. Nárok na uplatnenie záruky u predávajúceho kupujúcim zaniká:
1. nepredložením dokladu o zaplatení, dodacieho listu alebo
záručného listu, príslušenstva alebo dokumentácie tovaru,
2. neoznámením zjavných chýb pri prevzatí tovaru,
3. uplynutím záručnej doby tovaru,
4. mechanickým poškodením tovaru spôsobeným kupujúcim,
5. používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú
svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu,
6. neodborným zaobchádzaním, obsluhou alebo zanedbaním
starostlivosti o tovar,
7. poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním alebo používaním
v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami,
technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi platnými v SR,
8. poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo
nepredvídateľnými udalosťami,
9. poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením,
10. neodborným zásahom, poškodením pri doprave, poškodením
vodou, ohňom, statickou či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej
moci,
11. zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby.
8.17. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné
konanie jedným z nasledujúcich spôsobov:
1. odovzdaním opraveného tovaru,
2. výmenou tovaru,
3. vrátením kúpnej ceny tovaru,
4. vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru,
5. písomnou výzvou na prevzatie predávajúcim určeného
plnenia,
6. odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.
8.18. Predávajúci je povinný o spôsobe určenia spôsobu vybavenia reklamácie a o
vybavení reklamácie kupujúcemu vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa
uplatnenia reklamácie prostredníctvom poskytovateľa poštovej alebo kuriérskej
alebo donáškovej služby, alebo prostredníctvom e-mailu.
8.19. Záručná doba je 24 mesiacov (pokiaľ nie je pre konkrétne prípady
stanovená iná záručná doba) a začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim.
8.20. Záručná doba sa predlžuje o dobu, počas ktorej kupujúci nemohol používať
tovar z dôvodu záručnej opravy tovaru.
8.21. V prípade výmeny tovaru za nový dostane kupujúci doklad, na ktorom bude
uvedený vymenený tovar, a prípadné ďalšie reklamácie sa uplatňujú na základe
pôvodného dodacieho listu a tohto reklamačného dokladu. V prípade výmeny tovaru
za nový začne plynúť záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru, ale iba na
nový tovar.
8.22. Všetky záručné opravy sú v prípade, ak do času ich uplatnenia nezanikol
nárok na uplatnenie záruky podľa bodu 8.16 týchto všeobecných obchodných
podmienok, bezplatné.
8.23. Pokiaľ ide o odstrániteľnú chybu, bude reklamácia vybavená v závislosti
od rozhodnutia kupujúceho podľa bodu 8.13. týchto reklamačných a obchodných
podmienok nasledujúcim spôsobom:
1. predávajúci zabezpečí odstránenie chyby, alebo
2. predávajúci chybný tovar vymení.
8.25. Pokiaľ ide o chybu, ktorú nemožno odstrániť, alebo o jednu viackrát
opakovanú odstrániteľnú chybu, alebo o väčší počet rôznych odstrániteľných chýb,
a ktoré bránia tomu, aby mohol byť tovar riadne užívaný ako bez chyby,
predávajúci vybaví v závislosti od rozhodnutia kupujúceho podľa bodu 8.13.
týchto reklamačných a obchodných podmienok reklamáciu nasledujúcim spôsobom:
1. výmenou tovaru za tovar iný, funkčný, rovnakých alebo
lepších technických parametrov, alebo
2.
vrátením kúpnej ceny, alebo
3. v
prípade, že nemôže predávajúci vykonať výmenu tovaru za iný, vybaví reklamáciu
vystavením dobropisu na chybný tovar.
8.26. Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na chyby uvedené vo formulári na
uplatnenie reklamácie.
8.27. Pre účely reklamácie sa za viackrát opakovanú odstrániteľnú chybu
považuje výskyt jednej odstrániteľnej chyby viac ako dvakrát.
8.28. Pre účely reklamácie sa za väčší počet rôznych odstrániteľných chýb
považuje výskyt viac ako troch rôznych odstrániteľných chýb súčasne.
8.29. Pre účely reklamácie sa za dobu, počas ktorej po uzavretí kúpnej zmluvy
nemôže kupujúci pre chyby tovaru riadne užívať tovar, považuje doba, ktorá
tvorí spolu viac ako 180 dní.
8.30. Oprávnenie kupujúceho na uplatnenie reklamácie chyby tovaru je po tom,
ako využil svoje právo a požiadal predávajúceho o odstránenie chyby tovaru
podľa bodu 8.8. týchto reklamačných a obchodných podmienok, vyčerpané a bez ohľadu
na výsledok reklamácie už opätovne nie je oprávnený pre tú istú jedinečnú chybu
(nie chybu rovnakého druhu) uplatňovať reklamáciu opakovane.
8.31. V prípade, že predávajúci ukončí reklamačné konanie ako odôvodnené
zamietnutie reklamácie, ale chyba výrobku objektívne jestvuje a nebola
odstránená, môže si kupujúci uplatniť svoje právo na odstránenie chyby tovaru
prostredníctvom súdu.
8.32. Kupujúci – spotrebiteľ – má právo obrátiť sa na predávajúceho so
žiadosťou o nápravu (e-mailom na eshop@galfy.sk), ak nie je spokojný so
spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že
predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť
zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má
právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu
alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015
Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona
391/2015 Z.z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona
391/2015 Z.z.
8.33. Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy
alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na
http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
8.34. Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba,
ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu
svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne
riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim,
vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou
zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku.
Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie
alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.
9. Osobné údaje a ich
ochrana
9.1. Úpravu a podmienky spracovania ochrany osobných údajov sa nachádzajú v sekcii ochrana osobných údajov na web stránke: https://www.galfy.sk/ochrana-osobnych-udajov .
9.2. Kupujúci berie na
vedomie, že je povinný predávajúcemu poskytnúť osobné údaje pravdivo a informovať
predávajúceho o každej zmene jeho osobných údajov. Kupujúci potvrdzuje, že
osobné údaje, ktoré predávajúcemu poskytol, sú pravdivé a správne.
10. Odstúpenie od
kúpnej zmluvy
10.1. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania
zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru
dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal také závažné zmeny,
ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich z
kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého
úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar
zákazníkovi v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá
je uvedená v internetovom obchode. Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti
okamžite informovať kupujúceho a vrátiť mu už zaplatenú zálohu za tovar
dohodnutý v kúpnej zmluve v lehote do 15 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy
a to prevodom na účet určený kupujúcim.
10.2. Kupujúcemu vzniká právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy bez uvedenia
dôvodu za podmienok upravených zákonom č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa
pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na
diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o
zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len "Zákon o ochrane
spotrebiteľa pri predaji tovaru") a to do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru.
Kupujúci má právo v rámci tejto lehoty tovar rozbaliť a odskúšať obdobným
spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v klasickom „kamennom“ obchode. Odskúšať
však neznamená začať tovar používať a následne ho vrátiť predávajúcemu. Tovar
sa považuje za prevzatý kupujúcim okamihom, keď kupujúci alebo ním určená
tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru,
alebo ak sa
a) tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú
oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný, alebo ak sa
b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov,
okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu, alebo ak sa
c) tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia,
okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.
10.3. Kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že predávajúci
včas a riadne splnil svoje informačné povinnosti podľa ust. § 3 ods. 1 Zákona o
ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru.
10.4. Kupujúci môže u predávajúceho uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy v
listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči alebo
prostredníctvom formulára na odstúpenie od zmluvy zaslaného na poštovú adresu
predávajúceho a to www.galfy.sk, SPORTCENTRUM GALFY, s.r.o., Horný Smokovec 51,
062 01 Vysoké Tatry.
10.5. Odstúpenie od kúpnej zmluvy prostredníctvom formulára na odstúpenie od
zmluvy podľa prechádzajúceho bodu týchto všeobecných obchodných podmienok musí
obsahovať údaje v ňom požadované a to najmä presnú špecifikáciu tovaru, dátum
objednania, meno a priezvisko spotrebiteľa/spotrebiteľov, adresa
spotrebiteľa/spotrebiteľov, podpis spotrebiteľa/spotrebiteľov, spôsob, akým má
predávajúci vrátiť už prijaté plnenie najmä číslo účtu a/alebo poštovú adresu,
dátum. Kupujúci je odstúpením od kúpnej zmluvy povinný doručiť predávajúcemu
tovar spolu s príslušenstvom vrátane dokumentácie, návodu, záručného listu,
dokladu o zaplatení a pod. a v originálnom obale a to zaslaním alebo prinesením
na adresu www.galfy.sk, SPORTCENTRUM GALFY, s.r.o., Horný Smokovec 51, 06201
Vysoké Tatry. Odporúčame tovar poistiť. Zásielky na dobierku predávajúci
nepreberá.
10.6. Ak kupujúci odstúpi od zmluvy, zrušuje sa od začiatku aj každá doplnková
zmluva súvisiaca so zmluvou, od ktorej kupujúci odstúpil.
10.7. Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj
pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy. Lehota na odstúpenie od
zmluvy je zachovaná, ak kupujúci zašle oznámenie o uplatnení práva na
odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.
10.8. Po odstúpení od zmluvy predávajúci vráti kupujúcemu všetky platby, ktoré
kupujúci preukázateľne uhradil v súvislosti s uzavretím zmluvy, najmä kúpnu
cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru alebo sa bude postupovať v zmysle
bodu 6.7. týchto všeobecných obchodných podmienok zaslaním darčekového
certifikátu na adresu kupujúceho. Predávajúci však nie je povinný uhradiť
kupujúcemu dodatočné náklady, ak si kupujúci zvolil iný spôsob doručenia, ako
je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými
nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil
kupujúci, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný
predávajúcim. Platby budú kupujúcemu vrátené do 14 dní odo dňa, keď bude
predávajúcemu doručené oznámenie kupujúceho o odstúpení od kúpnej zmluvy.
Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký kupujúci použil pri platbe
predávajúcemu, ak kupujúci neuviedol iný spôsob úhrady vo formulári na
odstúpenie od zmluvy, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.
10.9. Predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu všetky platby podľa bodu
10.8. týchto všeobecných obchodných podmienok pred tým, ako mu je tovar od
kupujúceho doručený alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť
predávajúcemu. Platba za zakúpený tovar bude teda predávajúcim uhradená
kupujúcemu až po doručení vráteného tovaru späť na adresu uvedenú v bode 10.5.
týchto všeobecných obchodných podmienok alebo po predložení dokladu
preukazujúceho zaslanie tovaru späť podľa toho, čo nastane skôr.
10.10. V prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy v zmysle bodu 10.2. týchto
všeobecných obchodných podmienok a doručí predávajúcemu tovar, ktorý je použitý
a je poškodený alebo neúplný alebo hodnota predmetného tovaru je znížená v
dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania
potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru, má predávajúci voči
kupujúcemu nárok na náhradu škody vo výške hodnoty opravy tovaru a uvedenia
tovaru do pôvodného stavu resp. predávajúci má právo požadovať od spotrebiteľa
preplatenie zníženia hodnoty tovaru.
10.11.Kupujúci je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy
zaslať späť alebo odovzdať predávajúcemu tovar spolu s príslušenstvom vrátane
dokumentácie, návodu, záručného listu, dokladu o zaplatení a pod. a v
originálnom obale.
10.12. Pri odstúpení od zmluvy, kupujúci znáša priame náklady na vrátenie
tovaru predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru.
Priame náklady spojené s vrátením tovaru nemožno primerane vypočítať vopred.
Podľa dostupných informácií je predpokladaný odhad týchto nákladov v závislosti
od veľkosti, hmotnosti tovaru, vzdialenosti odkiaľ sa uskutočňuje vrátenie
tovaru a od cien za ktoré kupujúcim vybraný prepravca poskytuje svoje služby vo
výške od 2,- EUR do 150,- EUR.
10.13. Pri odstúpení od zmluvy, kupujúci znáša a aj priame náklady na vrátenie
tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom
pošty. Priame náklady spojené s vrátením tovaru nemožno primerane vypočítať
vopred. Podľa dostupných informácií je predpokladaný odhad týchto nákladov v
závislosti od veľkosti, hmotnosti tovaru, vzdialenosti odkiaľ sa uskutočňuje
vrátenie tovaru a od cien za ktoré kupujúcim vybraný prepravca poskytuje svoje
služby vo výške od 2,- EUR do 150,- EUR.
10.14. V prípade, že kupujúci nesplní niektorú z povinností uvedených v bodoch
10.4. a 10.5. týchto všeobecných obchodných podmienok, odstúpenie od kúpnej
zmluvy nie je platné a účinné a predávajúci nie je povinný vrátiť všetky
preukázateľné platby podľa bodu 10.8. týchto všeobecných obchodných podmienok
kupujúcemu a zároveň má nárok na úhradu nákladov spojených s odoslaním tovaru
naspäť kupujúcemu.
10.15. Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy predmetom ktorej je
a) predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek
spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre
jedného spotrebiteľa,
b) predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov,
zvukovoobrazových záznamov, kníh alebo počítačového softvéru predávaných v
ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil.
c) predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je
vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého
ochranný obal bol po dodaní porušený, napr. tovar na starostlivosť o chrup,
príslušenstvo pre holiace strojčeky, atď.
10.16. Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy v prípade zakúpenia lyžiarskeho setu,
t. j. lyží a viazania, ktorý už prešiel inštaláciou viazania. Kupujúci
vytvorením objednávky potvrdzuje, že je oboznámený s touto skutočnosťou a
uvedením údajov potrebných pre inštaláciu s touto skutočnosťou súhlasí.
11. Recenzie pri výrobkoch
11.1. Predávajúci si vyhradzuje právo nezverejniť pri výrobkoch recenzie, ktoré
obsahujú nevhodné výrazy, sú nepravdivé, nesúvisia s daným produktom, odkazujú
na externé stránky alebo akýmkoľvek iným spôsobom poškodzujú meno našej
spoločnosti.
12. Darčekové poukážky
(certifikáty)
12.1. Darčekové poukážky (certifikáty) vystavené predávajúcim je možné uplatniť
na nákup tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.
Ak nie je uvedené inak, darčekovú poukážku je možné použiť iba na nákup tovaru,
nevzťahuje sa na služby, poštovné náklady a iné poplatky.
12.2. Hodnota darčekovej poukážky je uvedená na každej poukážke ako suma
vrátane DPH, pričom poukážka funguje ako zľava z celkovej sumy objednaného
tovaru s DPH. Darčekovú poukážku je možné využiť jedine v celej hodnote, v
rámci jedného nákupu, nie je možné ju uplatniť po častiach. Nedoplatok za nákup
tovaru je potrebné uhradiť finančnou formou, preplatok sa nevracia.
12.3. Darčekovú poukážku nie je možné vymeniť za hotovosť. V prípade, ak
kupujúcemu vznikne právo odstúpiť od kúpnej zmluvy za nákup tovaru, za ktorý
kupujúci zaplatil darčekovou poukážkou, kupujúcemu vzniká nárok na vrátenie
kúpnej ceny vo forme darčekovej poukážky (zaslaním darčekovej poukážky na
adresu zadanej kupujúcim).
13. Záverečné
ustanovenia
13.1. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto všeobecných obchodných
podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v týchto všeobecných obchodných
podmienkach je splnená umiestnením na internetovej stránke elektronického
obchodu predávajúceho.
13.2. V prípade, ak je kúpna zmluva uzatvorená v písomnej forme, akákoľvek jej
zmena musí mať písomnú formu.
13.3. V prípade pochybností sa zmluvné strany dohodli, že za dobu používania sa
považuje doba od
doručenia tovaru kupujúcemu (vrátane dňa doručenia) podľa bodu 5.7. týchto
všeobecných obchodných podmienok do dňa vrátenia tovaru predávajúcemu, resp.
odovzdaním tovaru kuriérovi za účelom jeho prepravy predávajúcemu.
13.4. Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná
najmä vo forme e-mailových správ, resp. prostredníctvom listových zásielok.
13.5. Na vzťahy neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami sa
vzťahujú príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, Zákona č. 22/2004 Z.z. o
elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z.z. o štátnej kontrole
vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých
zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z.z. v znení neskorších predpisov, zákona č.
250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady
č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov a zákona č.
102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní
služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo
prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Na vzťahy neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami, ktoré vznikli
medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorým je obchodná spoločnosť alebo fyzická
osoba – podnikateľ, sa vzťahujú príslušné ustanovenia Obchodného zákonníka.
13.6. Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu
odoslaním elektronickej objednávky kupujúcim.
13.7. Kupujúci zaslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto všeobecné obchodné
podmienky prečítal a v celom rozsahu s nimi súhlasí.
V Hornom Smokovci dňa 1. 7.2021