Možnosť vrátenia tovaru až do 30 dní

Reklamačný poriadok

REKLAMAČNÝ PORIADOK 

SPORTCENTRUM GALFY, s.r.o., so sídlom Horný Smokovec 51, 062 01 Vysoké Tatry, IČO: 36 461 148, zapísaná v OR vedenom Okresným súdom Prešov, Oddiel: Sro, Vložka č.: 11670/P, DIČ: 2020016229 (ďalej len „Obchodník“) týmto Reklamačným poriadkom informuje kupujúcich – spotrebiteľov aj podnikateľov – o podmienkach a spôsobe uplatnenia reklamácie tovaru, o miestach a formách jej podania a o postupe pri vybavovaní opráv v záručnej dobe. Tento dokument je vypracovaný v súlade so zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a s príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“) a príslušnými ustanoveniami Zák. č. 40/1964 Zb., Občianskeho zákonníka, v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“). Záležitosti neupravené týmto reklamačným poriadkom sa riadia príslušnými právnymi predpismi.

 7.1 Právo na uplatnenie reklamácie a rozsah zodpovednosti
7.1.1 Spotrebiteľ má právo reklamovať tovar, ktorý má vadu alebo nie je v súlade s kúpnou zmluvou.
7.1.2 Záruka sa vzťahuje výhradne na vady materiálu, výroby alebo funkčnosti. Nevzťahuje sa najmä na: bežné opotrebenie, škody spôsobené nesprávnym používaním alebo údržbou, mechanické poškodenie vzniknuté po prevzatí tovaru, zásah nepovolanej osoby, používanie a skladovanie v nevhodných podmienkach (nadmerná vlhkosť, chemické alebo mechanické vplyvy), neodborné zaobchádzanie, nesprávnu obsluhu alebo zanedbanie údržby, poškodenie nadmerným zaťažením alebo používaním v rozpore s dokumentáciou, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi.
7.1.3 Pri textilných/obuvníckych produktoch musí byť tovar pri predložení na posúdenie čistý a suchý (z hygienických dôvodov).
7.1.4 Ak ide o použitý tovar, zodpovednosť Obchodníka sa nevzťahuje na vady zodpovedajúce miere používania alebo opotrebenia, ktorú mal tovar pri prevzatí Spotrebiteľom.
7.1.5 Pri tovare so zníženou cenou sa záruka nevzťahuje na vady, pre ktoré bola cena znížená, ak na ne bol Spotrebiteľ pri kúpe upozornený.

7.2 Lehota a miesto uplatnenia reklamácie
7.2.1 Reklamáciu je možné uplatniť počas záručnej doby 24 mesiacov od prevzatia tovaru; vady je potrebné reklamovať bez zbytočného odkladu po ich zistení.
7.2.2 Reklamáciu možno uplatniť:
a) osobne v ktorejkoľvek prevádzkarni Obchodníka,
b) zaslaním tovaru na adresu: GALFY.SK, Hraničná 668/4, 058 01 Poprad,
c) e-mailom na: eshop@galfy.sk (odporúčané predbežné oznámenie s fotodokumentáciou).
7.2.3 K reklamovanému tovaru je potrebné priložiť kópiu dokladu o kúpe, popis vady a preferovaný spôsob vybavenia (oprava, výmena, zľava, odstúpenie od zmluvy). Na popis vady je možné použiť formulár na uplatnenie reklamácie, dostupný na internetovej stránke Obchodníka.
7.2.4 Pri zaslaní tovaru na diaľku odporúčame tovar zabezpečiť proti poškodeniu počas prepravy a zaslať doporučene alebo ako poistenú zásielku.

7.3 Prijatie reklamácie a potvrdenie
7.3.1 Po doručení tovaru Obchodník vystaví potvrdenie o uplatnení reklamácie s uvedením dátumu prijatia, stručného opisu vady a požadovaného spôsobu vybavenia.
7.3.2 Ak je reklamácia uplatnená na diaľku, potvrdenie sa zasiela e-mailom.

7.4 Lehoty a priebeh vybavenia
7.4.1 Reklamácia sa vybavuje bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia. Do lehoty sa nezapočítava nevyhnutný čas na odborné posúdenie, ak je potrebné.
7.4.2 Obchodník počas vybavovania komunikuje so Spotrebiteľom o stave konania (prijatie, posúdenie, výsledok).
7.4.3 Ak Spotrebiteľ odovzdá tovar na reklamáciu v priebehu prvých 12 mesiacov od kúpy a Obchodník reklamáciu zamietne, je povinný zaslať tovar na odborné posúdenie. Ak odborné posúdenie potvrdí zodpovednosť Obchodníka, náklady na posúdenie znáša Obchodník a reklamácia sa uzná.
7.4.4 Po uplynutí 12 mesiacov od kúpy môže Obchodník reklamáciu zamietnuť, pričom musí Spotrebiteľa informovať, komu môže tovar zaslať na odborné posúdenie. Ak sa preukáže zodpovednosť Obchodníka, ten uhradí náklady na posúdenie aj opätovné doručenie.

7.5 Spôsoby vybavenia reklamácie a potvrdenie o vybavení
7.5.1 Spôsob vybavenia pri uznanej reklamácii:
a) oprava vady,
b) výmena tovaru alebo jeho časti,
c) primerané zníženie ceny,
d) odstúpenie od zmluvy (vrátenie kúpnej ceny), ak ide o podstatný nesúlad alebo ak nie je možné zabezpečiť opravu/výmenu v primeranej lehote.
7.5.2 Po vybavení reklamácie Obchodník vydá písomné potvrdenie o spôsobe vybavenia (oprava/výmena/zľava/vrátenie ceny) s uvedením dátumu a popisu vykonaných úkonov.
7.5.3 Pri výmene tovaru začína plynúť nová záručná doba odo dňa prevzatia vymeneného tovaru; pri oprave pokračuje zvyšok pôvodnej záručnej doby.

7.6 Mimosúdne riešenie sporov
7.6.1 Ak Spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom vybavenia reklamácie alebo sa domnieva, že Obchodník porušil jeho práva, môže sa obrátiť na Slovenskú obchodnú inšpekciu (www.soi.sk) alebo využiť platformu ODR: https://ec.europa.eu/consumers/odr.